Pedagoška godina započela je 1. rujna 2020. godine. Ova je godina specifična zbog epidemije izazvanom COVID-19 zbog čega smo u svakodnevnom radu morali promijeniti neke od svojih uobičajenih navika. Prilagodili smo se novim uvjetima rada, ali smo nastojali svakodnevni život djece u dječjem vrtiću učiniti što poučnijim, zabavnijim, opuštenijim i sigurnijim.
Zumići (Skupina od 1. do 3. godine života)
Maleni, ali hrabri Zumići pomalo prihvaćaju svoju novu svakodnevicu, a to je boravak u jaslicama. Polazak u jaslice je velika promjena i uzbudljiv događaj u životu djeteta. Najčešće je to djetetu prvo odvajanje od roditelja. Iz sigurne i zaštićene obiteljske sredine dijete dolazi u nepoznat prostor, među nepoznate osobe i među drugu djecu. Te promjene kod djece izazivaju strah od odvajanja i strah pred nepoznatim osobama i situacijama. S druge strane, odvajanje je dio procesa odrastanja djeteta i neophodno je za osamostaljivanje djeteta. Potrebno je određeno vrijeme kako bi se dijete prilagodilo novoj okolini. Tako je i kod naših Zumića. Emocije su u početku bile burne te postale tema naših prvih aktivnosti.
Emocionalno zdravlje je osnova psihološkog i socijalnog razvoja djeteta. Upoznajući emocije, dijete upoznaje svoje unutarnje potrebe i uči da je moguće izabrati načine ponašanja i izražavanja u životnim situacijama.
Važno je da djeca od malena razvijaju sposobnost prepoznavanja emocija i da nemaju straha od izražavanja istih. Istodobno razvijaju i sposobnost empatije pomoću koje će moći prepoznati emocije ljudi kojima su okruženi i sa suosjećanjem im pristupiti tješeći ih ili pak smijući se zajedno sa njima. Razne fotografije lica koje su se nalazile u sobi, djecu su poticala da prepoznaju sretna ili tužna lica. Isto tako koriste se raznovrsne likovne, glazbene i dramske tehnike u kojima djeca imaju prilike proraditi osobne emocije, te tjelesne i relaksirajuće aktivnosti za smanjenje napetosti I ljutnje.
Početne burne reakcije pomalo nestaju i djeca počinju prihvaćati svoje odgojiteljice i drugu djecu te pomalo usvajaju dnevnu rutinu.
Jesen je svojim bogatstvom potaknula i Zumiće na zanimljive aktivnosti.
Zvjezdice (Skupina od 3. godine do polaska u školu I)
Potaknuti prirodnom potrebom malog djeteta za istraživanjem i učenjem svim osjetilima trudimo se svakodnevno nuditi djeci različite materijale i poticaje u sigurnim uvjetima sobe dnevnog boravka, dvorišta ili terase. S obzirom na dob i razvojne potrebe djece kontinuirano nadograđujemo materijalno okruženje i osmišljavamo poticaje te uvodimo nove materijale i sredstava u odgojno-obrazovni proces. Zbog trenutne epidemiološke situacije najviše vremena provodimo u dvorištu vrtića.
Planiranim aktivnostima želimo poticati kod djece opažanje vanjskog svijeta svim osjetilima te razviti pozitivan odnos prema različitim materijalima.
Jesen se ušuljala u naš vrtić i mi smo je radosno dočekali i popratili brojnim jesenskim aktivnostima. Promatrali smo promjene u prirodi, u enciklopedijama tražili odgovore na pitanja zašto lišće opada, zašto mijenja boju… Upoznali se s različitim jesenskim plodovima koje smo spremili u jesenski kutić. Uspoređivali smo njihove oblike, promatrali ih povećalima, istraživali njihov sastav te ujedno poticali razvoj mašte i kreativnosti likovnim izričajem.
Pjevali smo pjesmice uz pokret, čitali priče, a na kraju krenuli u jesenske igre u kojima smo, osim govora i timskog rada, razvijali finu i grubu motoriku, koncentraciju, pažnju i tjelesnu spretnost.
Loptice (Skupina od 3. godine do polaska u školu II)
Mjesec rujan polagano je iza nas. Bio je mjesec različitih emocija, suza, smjeha, novih početaka i izazova. Nakon početnog perioda prilagodbe djece na novi prostor, okruženje, prijatelje i odgojitelje,i posebno epidemiološke mjere krenuli smo s aktivnostima. Svakodnevno smo uz pjesmu , ples i razgovor stvarali pozitivnu, ugodnu i toplu atmosferu, atmosferu prijateljstva i prihvaćanja, poticali osjećaj privrženosti i pripadnosti, pozitivnu sliku o sebi i prijateljima. Puno vremena smo provodili na otvorenom.
Sklopovima aktivnosti “To sam ja”, “Slika o sebi”, “Emocije” poticali razvoj pojma o sebi, prepoznavanja i razumijevanja vlastitih i tuđih emocija, poštivanja vlastitih i tuđih osjećaja te prihvatljivih načina izražavanja emocija i raspoloženja (radost, tuga, briga…). Poticali smo djecu na samostalnost prilikom zadovoljavanja osnovnih potreba za hranom, pićem, svlačenjem, oblačenjem, te brigu o osobnoj higijeni sklopovima aktivnosti “Higijena”, “Moje tijelo”.
Krajem mjeseca rujna, stiglo nam je novo godišnje doba. Svako godišnje doba sa sobom nosi nešto svoje. Zima nam donese snijeg, ljeto sunce, dok su proljeće i jesen zaduženi za boje. Boje jeseni ili boje proljeća, nije važno, važno je dok je sve oko nas šareno, i u jesen, puno obilja. U dječjim vrtićima se jesen posebno dočekuje. Jesen je vrijeme kada kreće nova pedagoška godina. Jesen je vrijeme kada nova djeca dolaze u vrtić. Jesen je vrijeme kada u prirodi imamo najviše plodova. Jesen je vrijeme kada najviše uživamo u bojama. A mi u vrtiću jako volimo plodove i boje.