11.travnja 2025. godine

8. Dani medijske pismenosti održavali su se ove godine od 7. do 13. travnja 2025. godine, a u fokusu je bilo osvještavanje djece i mladih o digitalnom otisku koji stvaraju svojim objavama na internetu i društvenim mrežama, kao i važnosti zaštite privatnosti te na edukaciji o dezinformacijama i provjeravanju informacija.
U skupini Zebrica ( djeca od 3. godine života do polaska u školu) realizirane su aktivnosti:
1.      Ivana Brlić Mažuranić u svijetu informacija i dezinformacija – aktivnosti vezane za život i djelo Ivane Brlić Mažuranić – kviz znanja za djecu predškolske dobi
2.      Kino u vrtiću – projekcija animiranog filma, suradnja roditelja, djece i odgojitelja (okruženje osigurali roditelji u suradnji s odgojiteljima prema interesima i u dogovoru s djecom)
3.      Pidžama party u vrtiću – samostalno i samoorganizirano slušanje glazbe na siguran način i kreativno izražavanje pokretom uz glazbu
U skupini Tigrića (djeca od 3.godine života do polaska u školu) kroz anketu u obliku bojanke djeca su pokazala koje medije svakodnevno koriste. Anketa je pokazala da su mobitel i televizor svakodnevno zastupljeni kod sve djece, dok npr. knjigu kao medijsko sredstvo koristi jako mali broj djece.
Imali smo priliku saznati kako mediji utječu na njihove emocije, koji sadržaji ih vesele/ rastuže, odnosno uplaše.
Igra Zaraza emocija kod djece je pobudila veliki interes te su ju igrali s velikim zadovoljstvom .
Još jedan jako zanimljiv zadatak bio je i Slike nam pričaju priče. U suradničkoj atmosferi, u manjim grupama djeca su imala priliku proučavati emocionalna stanja ljudi interpretacijom facijalne ekspresije. Emocionalna stanja su grupirali na četiri osnovne emocije.
Autori: Apolonija Boras, mag.praesc.educ. i Mirela Rajković, mag.praesc.educ.